“Oh, wat een jaar! Mijn terugblik op 2020”

Het afgelopen jaar was een bijzonder jaar! In het eerste kwartaal liep de business als een trein, het team was goed op dreef en 13 maart was de verbouwing van onze vestiging op het Willem Witsenplein, onze tweede Haagse vestiging, na 2 maanden eindelijk afgerond. Maar wat een teleurstelling, toen startte tevens de lockdown en moesten alle behandelingen stoppen voor onbepaalde tijd. Dat was wel even schrikken.

 

Het team heeft zich in die moeilijke periode fantastisch ingezet en meteen de kans gegrepen alle vestigingen en werkprocessen weer eens goed op te schudden. Gelukkig kon de productverkoop via onze kliniek in de Frederikstraat in Den Haag wel doorgaan. Heel wat pakketjes vlogen over de toonbank en daar waren de cliënten natuurlijk heel blij mee! We probeerden zo goed mogelijk contact te onderhouden met onze clientèle en gelukkig mochten we in juni weer aan de slag met behandelen, uiteraard met de nodige COVID-maatregelen.

 

Net als de andere behandelaars uit het team word ik blij van behandelen en zie ik het ook als het verlenen van zorg aan mijn cliënten. Er goed uitzien is misschien in moeilijke tijden wel extra belangrijk? We merkten ook een toenemende interesse in de injectables zoals botox en fillers als gevolg van het vele online vergaderen. Zo werden de termen Zoom Face en The Zoom Boom geboren.

 

Sowieso is de cosmetische markt een groeimarkt. Waar vroeger alleen gesproken werd over bepaalde bekende Nederlanders die ‘over the top’ waren behandeld, ziet men nu toch ook steeds vaker dat dat ook anders kan. We zien steeds meer ondernemers, zorgmedewerkers, leraren en allerlei managers die er tot voor kort niet graag voor uit kwamen dat ze de natuur een beetje hebben geholpen met goede huidbehandelingen, een botox, een filler of een andere behandeling, waardoor we nu steeds meer zien dat de gewone man en vrouw er veel langer goed uit blijven zien.

 

Bekende vrouwelijke Nederlanders kwamen er tot voor kort ook niet graag voor uit dat ze de natuur een beetje hadden geholpen met een botoxje. “Gewoon goede genen en een gezonde lifestyle”. En kijk eens wat er nu gebeurt? Ineens is Sylvie Meis ambassadeur van het hyaluronzuurfiller-merk Juvederm geworden! Goed zo Sylvie! Je bent een knapperd en dat ga jij zo, met een beetje hulp, ook nog een hele tijd blijven! Gezondheid staat voorop, maar mooi blijven door de jaren heen, wie wil dat nu niet?

 

Met ons team van front- en backoffice, consulenten, huidtherapeuten, plastisch chirurgen en cosmetisch artsen KNMG staan wij ook in 2021 voor u klaar, gewoon, zoals u dat altijd van ons gewend bent, maar dan nog beter! We hebben volop plannen voor het nieuwe jaar, waarin we ook onze samenwerking met andere vooraanstaande cosmetische klinieken verdere invulling gaan geven. Hierover volgt binnenkort meer. We kijken ernaar uit in het nieuwe jaar weer een mooi behandelplan voor u te mogen opstellen.

 

Liefs,

 

Ludy